پیش‌بینی رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها و وزش باد شدید در شرق کشور (۷ خرداد ۱۴۰۳) به چند دلیل با عجله غذا نخورید با خوردن آش ریواس، هزار و یک جور فایده به بدنتان برسانید | معجون سلامتی در دیگ خانگی! آیا پیاده‌روی پس از غذا خوردن به هضم غذا کمک می‌کند؟ طوفان در آمریکا ۱۱ کشته برجای گذاشت (۶ خرداد ۱۴۰۳) با یک ساعت پیاده روی چقدر وزن کم می‌کنید؟ نشت شدید مواد شیمیایی از تانکر سوخت مهار شد (۶ خرداد ۱۴۰۳) با این خوراکی‌ها زودتر پیر می‌شوید حادثه در باشگاه ورزشی بانوان ۷ مصدوم بر جای گذاشت(۶ خرداد ۱۴۰۳) مصرف قهوه برای کودکان زیر ۱۲ سال ممنوع است! آیا برنج قهوه‌ای سالم است؟ فواید فوق‌العاده سیر را بشناسید | از درمان سرماخوردگی تا پیشگیری از آلزایمر قتل فجیع پسر جوان با ۵ ضربه چاقو کولیک نوزاد هیچ دارویی ندارد | مصرف این داروها برای کودکان کمتر از دو سال احتمال مرگ را افزایش می‌دهد هشدار اورژانس کشور درباره افزایش ۴۶درصدی غرق‌شدگی‌ها ساخت ۷ هزار مدرسه در دوره رئیس جمهور شهید ابتکار جالب قاضی جنایی برای انتقال جسدی که دفن شده بود قتل دلخراش پسر جوان با قیچی آرایشگری معدوم سازی بیش از ۵ هزار قلیان در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

کشف داروی درمان کرونا در کانادا

• ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
کشف داروی درمان کرونا در کانادا
دانشمندان دارویی جدید را کشف کرده‌اند که از پیشروی ویروس کرونا در بدن جلوگیری کرده و نمی‌گذارد به غشای سلولی بدن متصل شوند.
به گزارش شهرآرانیوز، محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا موفق به کشف دارویی شده‌اند که از پیشروی ویروس کرونا در بدن جلوگیری کرده و آن را در ساعات اولیه از بین می‌برد.
پایگاه خبری "science daily" نوشت، داروی کشف‌شده توسط این گروه تحقیقات بین‌المللی، اکنون با نام "hrsACE ۲ " شناخته می‌شود و قرار است آزمایش‌های بالینی آن در اروپا آغاز شود.
این دارو به عنوان طعمه‌ای برای ویروس باعث کاهش عفونت و عدم اتصال ویروس به غشای سلولی و ارگانویید‌ها می‌شود و می‌تواند در همان ساعات اولیه آلودگی، ویروس را در بدن از بین ببرد.
همچنین این تحقیقات نشان داده است که ویروس کرونا می‌تواند علاوه بر ریه به صورت مستقیم در رگ‌های خونی و کلیه تکثیر شود؛ نتیجه کشت سلولی آزمایشگاهی نشان داده است که داروی جدید می‌تواند میزان ویروس در بافت آلوده را بین هزار تا پنج هزار برابر وضعیت عادی، کاهش دهد.
محققان در این تحقیق یک پروتئینی به نام "ACE ۲ "در سطح غشای سلولی کشف کرده‌اند که نقش مهمی در فرآیند اتصال ویروس به سلول‌های بدن ایفا می‌کند. این تحقیق در ادامه تحقیقات انجام شده بر روی ویروس سارس، صورت گرفته است.

منبع: تسنیم